Změna na zabezpečený protokol HTTPS. Jít do toho, nebo vyčkat? - CS Technologies s.r.o.
23.10.2015

Změna na zabezpečený protokol HTTPS. Jít do toho, nebo vyčkat?

Rubrika: Aktuality

Možná jste zaznamenali informaci, že byste měli přesunout web na zabezpečený protokol HTTPS. V našem článku se dozvíte, jaké to přináší výhody, ale také jestli má pro vás přesun v tuto chvíli smysl.

Změna na HTTPS zabezpečí data

HTTPS je šifrovaná varianta protokolu HTTP pro přenos internetových stránek. Zajišťuje, aby nedocházelo k tzv. odposlouchávání obsahu. Nebezpečné je to například při přihlašování nebo vyplňování formulářů. Zjednodušeně řečeno, u HTTPS jsou data mezi uživatelem a serverem šifrovaná.

Z hlediska bezpečnosti uživatelů je tedy HTTPS velkým přínosem. Také Google dává webům na HTTPS “body navíc”. Samotný přesun je však zásah do webu a jeho fungování a tato změna může způsobit i určité komplikace.

Jak si s převodem poradí vyhledávače

Převodem webu na HTTPS dochází ke změně všech URL. Zatímco Google si s tím poradí rychle a bez problémů, u Seznamu je situace horší. Změna trvá a může docházet k dočasnému poklesu umístění ve vyhledávání.

Naše doporučení

Stávající web

Stávající web je sice dobré přesunout na HTTPS, ale pokud k vám chodí významný počet uživatelů ze Seznamu, přesun prozatím odložte. Mohla by vám poklesnout návštěvnost vašeho webu.

Tým vyhledávání Seznamu na svém blogu uvádí, že se jim sice podařilo odstranit část problémů, které způsobovaly horší umístění ve vyhledávání, prozatím však změnu na HTTPS nedoporučují:

“I když jsme pracovali celé léto na tom, abychom vám hladký přechod na stránky s HTTPS protokolem mohli umožnit, nedoporučujeme vám přesměrování vašich webů na HTTPS verzi dříve než začátkem příštího roku.”

Nový web

Nový web spusťte rovnou na HTTPS. Odpadají zde potíže s přesměrováním a s horšími pozicemi ve vyhledávání.

Shrnutí - klady a zápory přesunu u HTTPS

  • bezpečnost vašich uživatelů
  • vyšší rychlost načítání webu (díky použití SPDY protokolu)
  • lepší hodnocení u Googlu
  • cena (nutné zakoupit certifikát a mít vlastní IP adresu)
  • horší pozice ve vyhledávání na Seznamu
  • blokace externích skriptů a rámů načítaných z HTTP

Pokud provozujete e-shop, přesun již letos rozhodně neřešte. Blíží se předvánoční sezóna a v té jsou přední pozice ve vyhledávání dost podstatné. Byla by škoda přijít o část zákazníků a jejich nákupy. Pokud změnu plánujete, odložte ji až na příští rok.

Chtěli byste vědět víc? Přečtěte si další článek na http://www.lupa.cz/clanky/seznam-a-weby-na-https-dobra-i-spatna-zprava/ nebo přímo vyjádření na blogu fulltextového týmu Seznamu http://fulltext.sblog.cz/2015/10/06/3254/.