Zaklik.cz - komplexní průvodce PPC reklamou - CS Technologies s.r.o.
20.01.2015

Zaklik.cz - komplexní průvodce PPC reklamou

Rubrika: SEO a on-line marketing

Rok se s rokem sešel a hned od prvního dne roku 2015 tu máme něco, co na českém trhu prozatím chybělo - přehledný a komplexní průvodce PPC reklamou sepsaný tou nejpovolanější osobou - Petrou Větrovskou.

Asi nikomu, kdo se pohybuje ve světě online marketingu, neunikl novoroční dárek od Větrovky v podobě nového projektu Zaklik.cz. Jedná se o přehledný online průvodce placenou reklamou ve vyhledávačích (PPC), který je vhodný především pro začínající a mírně pokročilé uživatele systémů Google AdWords, Sklik, popřípadě dalších PPC systémů. Zaklik.cz by však neměl chybět v seznamu povinné četby jak ostatních marketérů, tak i majitelů e-shopů a dalších webů.

Jednotlivé kapitoly PPC průvodce jsou psány v logickém pořadí tak, aby i naprostý začátečník pochopil, o čem ty PéPéCečkavlastně jsou. Mírně pokročilým správcům PPC kampaní dodá průvodce nespočet zajímavých tipů a postupů. Navíc si ověří, jestli to, co dělají, dělají správně. No a zkušeným PPC specialistům neuškodí, když si zopakují to, co by již měli znát. Věřím, že i ti si v průvodci najdou nějaký zajímavý tip.

Image 2

My jsme si PPC průvodce samozřejmě přečetli a v tomto článku se vám pokusím shrnout pár zajímavých bodů, které mi po přečtení průvodce utkvěly v paměti nebo jsem si je poznamenal do svého PPC sešitu:

  • Vždy používejte UTM parametry. V AdWords i Skliku se dají nastavit automaticky pomocí pár kliknutí a v budoucnu vám poskytnou důležitá data pro měření kampaní.
  • Příprava kampaně je jednou z nejpodstatnějších částí a určitě by se neměla podcenit. Při přípravě každé PPC kampaně by se nemělo zapomenout na tyto body:
  1. Sortiment k inzerci
  2. Cíle kampaně
  3. Marže produktů či služeb
  4. Konverzní poměr webu
  5. Informace, které není možné změřit v rámci online analytických nástrojů
  6. Konkurenční výhody
  7. Informace o konkurenci
  8. Rozpočet kampaně
  9. Sezónnost a trendy v oboru.
  10. Nákupní chování zákazníků
  • Hlídejte, aby hodně obecná klíčová slova nebyla ve volné shodě, jelikož čím obecnější je výraz ve volné shodě, tím přináší více nerelevantních zobrazení. Volná shoda se dá poměrně dobře “zkrotit” pomocí modifikované volné shody. Pomocí znaménka + před daným slovem zajistím to, že se na daný dotaz bude vždy zobrazovat klíčové slovo v té podobě, ve které jsem jej zadal.
  • První popisný řádek inzerátu vždy ukončovat tečkou, vykřičníkem či otazníkem. V top pozicích na Googlu může být totiž titulek prodloužený o první popisný řádek textu, čímž si můžeme zajistit vyšší proklikovst reklamy. Toto platí právě pouze tehdy, kdy první řádek popisku ukončíme.
  • Automatické vkládání klíčových slov do textů inzerátů určitě nepoužívat pro sestavy, kde máme klíčová slova bez diakritiky a v překlepových variantách. Zajistíme tak to, že text inzerátu bude vždy správně česky.
  • Při práci s AdWords editorem si vždy zálohovat celý účet do souboru .aea v případě, kdy provádíme rozsáhlejší změny v účtu. Zároveň je vhodné účet zálohovat pravidelně alespoň dvakrát ročně.
  • Při vkládání nových sestav a klíčových slov a pro případ, kdy nevíme, jak vysokou cenu za proklik nastavit, nám v AdWords pomůže sloupec “Odhad cenové nabídky pro první stránku”.

Není můj záměr parafrázovat všechny myšlenky z tohoto PPC průvodce, ve kterém se toho samozřejmě dozvíte mnohem více, vše v souvislostech a s konkrétními příklady. Takže neváhejte a běžte na Zaklik.cz!