Jak psát popisky u produktů - otočte informace ve výhody - CS Technologies s.r.o.
16.12.2015

Jak psát popisky u produktů - otočte informace ve výhody

Rubrika: Aktuality

Chtěli byste zvýšit prodej vašich produktů? Zaměřte se na jejich popisky. Připravili jsme pro vás tipy, jak na to.  

Zkuste se na popisky podívat očima zákazníka. Obsahují všechny informace, které byste chtěli před nákupem vědět? Zaujal vás text něčím?

Používejte originální popisky

Mnoho e-shopů popisky příliš neřeší. Většinou používají ty, které mají od dodavatele - strohé informace bez čehokoli navíc.

Toto kopírování se nelíbí vyhledávačům – na předních pozicích svůj e-shop s kopírovanými popisky pravděpodobně nenajdete. Naopak unikátní popisek má větší šanci zaujmout jak vyhledávač, tak zákazníka.

Pište srozumitelně

Představte si vašeho potenciálního zákazníka a přizpůsobte tomu text. Také záleží na zaměření vašeho e-shopu a na jeho cílové skupině. Jinak budete psát o hračkách a jinak například o kancelářských potřebách.

Nepoužívejte odborné termíny a cizí slova, kterým by váš zákazník nemusel rozumět, nebo vysvětlete, co znamenají.

Vysvětlujte a zdůrazněte přínos

  • ergonomická lahev - tato lahev vám skvěle padne do ruky
  • lednice má funkci MultiFresh - v prostoru, kde je teplota cca 0 °C, vám vaše potraviny vydrží 3x déle čerstvé
  • televize má ConnectShare - přes USB připojíte jakékoli zařízení - třeba fotoaparát a pohodlně si prohlédnete nejnovější fotky

Parametry a technické informace nestačí

Samozřejmě jsou důležité a v popisku by neměly chybět. Každého určitě zajímá, jaké má zboží rozměry, barvu nebo z jakého je materiálu. Ale je to málo. Zkuste zákazníkům vysvětlit výhody jednotlivých parametrů. K čemu jsou dobré a co jimi získá.

Vyzdvihněte výhody

Přeměňte popisné informace ve výhody. Místo výčtu, co všechno daný produkt umí, uveďte, v čem může zákazníkovi pomoct, co mu vyřeší. Místo obecných informací používejte konkrétní čísla, pokud je máte k dispozici.

Porovnejte

  • bunda z funkčního materiálu - v této bundě jen tak nepromoknete
  • rychlý fotoaparát - s tímto fotoaparátem vyfotíte až 9 snímků za sekundu
  • vodotěsné hodinky - vypravte se klidně až do 30metrové hloubky

Proč koupit u vás

Teď je řada na vás. Ano, produkt je skvělý, ale proč by si ho měl zákazník pořídit právě ve vašem e-shopu? Co nabízíte navíc? V čem se váš přístup liší od ostatních e-shopů?

Řada zákazníků slyší zejména na nízkou cenu nebo na dopravu zdarma. Ale co když nejste právě nejlevnější? Je potřeba „prodat“ jiné vaše přednosti. Může to být například spolehlivý servis nebo bezplatné poradenství.

A nakonec výzva k akci

Produkt jste už zákazníkovi představili, popsali jeho výhody a snad jej i přesvědčili, proč by si ho měl pořídit. Ale zákazníka je potřeba popostrčit. Na řadě je tzv. výzva k akci (call to action).

Příklady

  • Objednejte si...
  • Kontaktujte nás
  • Vložte do košíku
  • Podívejte se do fotogalerie
  • Obraťte se na nás

Kromě textu můžete popisek doplnit návodem ke stažení, produktovým videem (od dodavatele), nebo oceněním výrobku.

Každá informace, každá vlastnost produktu se dá převést na výhodu. Ať už se jedná o rozměr, vlastnost nebo funkci.

Zkuste popřemýšlet, čím by se vaše popisky daly vylepšit. Možná namítáte, že váš e-shop obsahuje tisíce položek. Nevadí. Pro začátek je změňte u nejprodávanějších produktů, nebo naopak u těch, jejichž prodej byste chtěli podpořit.